Biznes

Rola marketingu afiliacyjnego w budowaniu biznesu od podstaw

Przyciąganie uwagi i wzbudzanie zainteresowania produktem lub usługą poprzez reklamę jest powszechnym sposobem, w jaki firmy promują swój produkt lub usługę. Często jednak ta metoda może być postrzegana jako kosztowna i nie tak skuteczna jak inne. 

Decydując się na marketing afiliacyjny pozwolisz firmom wypromować swoje produkty lub usługi po niższych kosztach, jednocześnie docierając do osób, które są najbardziej skłonne do zakupu. 

W przygotowanym przez nas wpisie omówiliśmy argumenty, które przemawiają za wyborem takiej formy promocji Twojego biznesu. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zajrzyj na stronę – https://adsright.pl/marketing-afiliacyjny/ i poszerz swoje kompetencje. 

Pojęcie marketingu afiliacyjnego – czym w zasadzie jest dla przedsiębiorcy? 

Marketing afiliacyjny to model marketingu online, w którym sprzedawca zapewnia prowizję za każdą sprzedaż wygenerowaną przez poleconego gościa lub klienta.

Ten rodzaj reklamy można podzielić na trzy kategorie: 

  • Marketing polecający: gdzie partner, który wysyła klienta poleconego od partnera otrzymuje prowizję za każdą sprzedaż. 
  • Marketing wydajnościowy: gdzie partner świadczący usługi jest wynagradzany wyłącznie za wykonanie działań, takich jak konwersje lub sprzedaż.
  • Marketing CPA: gdzie partnerzy otrzymują stałą opłatę w czasie, zazwyczaj miesięczną lub roczną, na podstawie wyników działań, takich jak konwersje, wyświetlenia reklam i kliknięcia.

Rezultaty, których możesz się spodziewać za sprawą marketingu afiliacyjnego   

Nie otrzymasz od nas jednoznacznej odpowiedzi, czy opisywana forma reklamy będzie dla Ciebie strzałem w dziesiątkę czy zbędną inwestycją. Właściwie, na pewno nie sprawdzi się wtedy, gdy Twoja strategia nie zakłada dzielenia się wygenerowanymi zyskami. Za to jej potencjał najlepiej zostanie wykorzystany przy produktach z wysoką marżą. Krótko i na temat w poszukiwaniu odpowiedzi – czym jest marketing afiliacyjny – uwagę koncentrujemy na zaletach, którymi są: 

  • rozliczenie się za konkretny efekt (omijasz opłaty za nieefektywne działania zakupowe); 
  • precyzja w pomiarach skuteczności reklamy; 
  • autentyczność w promocji marki; 
  • zwiększenie ruchu organicznego w witrynie; 
  • zdobycie nowych konsumentów. 

Perspektywa partnerstwa w promocji marki  

Partnerem jest osoba, która promuje Twoją ofertę poprzez umieszczenie linku referencyjnego w social mediach oraz na witrynie internetowej bądź w innych miejscach Internetu. Czerpie on korzyści finansowe ze sprzedaży, najczęściej w formie procentu. Wyróżnia się kilka rodzajów partnerów – takich jak super partner czy partner drugiego poziomu. 

Przy wyborze odpowiedniego wydawcy ważne jest jego dopasowanie względem grupy docelowej (bliskość z jego zainteresowaniami, sposobem spędzenia wolnego czasu czy poczuciem estetyki). To wszystko przekłada się na konwersję i generowane zyski. 

Jak zacząć zarabiać dzięki swojej pierwszej kampanii marketingu afiliacyjnego?

Możesz zacząć zarabiać na swojej pierwszej kampanii  obejmującej marketing afiliacyjny dzięki wprowadzeniu produktu na rynek. Wprowadzenie produktu na rynek ma miejsce wtedy, gdy nowy produkt trafia na rynek i potrzebujesz, aby ludzie się o nim dowiedzieli. To tutaj będziesz mógł zarobić trochę pieniędzy promując produkt. Istnieją różne sposoby promowania produktu. 

Jedną z opcji jest szukanie blogów, zachęcanie ich do zamieszczania recenzji Twojego produktu. Możesz też zrobić to, co ja i utworzyć sekwencję e-maili, w której ludzie będą mogli zapisać się na listę powiadomień o uruchomieniu, która zostanie wysłana po wydaniu produktu.