Aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych odbiorców, firmy muszą nadać priorytet pozycjonowaniu swojej strony internetowej. Obejmuje to wiedzę, jaki rodzaj treści jest najskuteczniejszy dla danej grupy odbiorców i gdzie mogą ją znaleźć.
Istnieją trzy aspekty, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych: SEO, linki zewnętrzne oraz autorytet witryny. Pierwszy z nich – optymalizacja dla wyszukiwarek – składa się z czterech kroków:
- Badanie konkurencji.
- Analiza zachowania użytkownika.
- Tworzenie treści na wybrane słowa kluczowe.
- Testowanie poprawek mających na celu zwiększenie pozycji w wyszukiwarce przez zwiększenie zadowolenia użytkownika.
Zdobywanie linków to zdolność do umieszczania odnośnika do swojej witryny na stronach innych osób. Tematycznie powiązany link zwiększa reputację strony, co przyczynia się do wzrostu pozycji pod wybranymi słowami kluczowymi.
Typowe błędy popełniane w technikach pozycjonowania stron internetowych
Istnieje wiele technik pozycjonowania, których używają firmy, aby uczynić swoje witryny bardziej widocznymi dla właściwych odbiorców. Ale te taktyki mogą również prowadzić do utraty ruchu, jeśli nie zostaną odpowiednio wdrożone.
Najczęstszym błędem popełnianym przez organizacje podczas wdrażania strategii, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych jest to, że nie mają jasnego pojęcia, kim są ich odbiorcy docelowi.
Innym popełnianym błędem jest nie skupianie się na tym, czego doświadczy użytkownik odwiedzający witrynę i jak to na niego wpłynie.
Ostatecznym błędem, który popełnia wiele organizacji, jest wybieranie jedynie popularnych słów kluczowych i próba przyciągnięcia zbyt dużej liczby odwiedzających, pomijając dłuższe słowa kluczowe o zmiennej intencji.